Skip to content

De meerwaarde van offline conversion import

Offline conversion import is de manier om te sturen op de kwaliteit van aanvragen vanuit diverse advertentieplatformen. In dit artikel gaan we in op wat het is, hoe je het kan implementeren en wat de voordelen zijn.

Over offline conversion import

Offline conversion import is een techniek die het mogelijk maakt om een terugkoppeling te geven over de kwaliteit of daadwerkelijke waarde van een conversie. Het is beschikbaar binnen de voornaamste kanalen die wij inzetten voor onze digital advertising klanten, zoals Google adverteren, Bing adverteren, Snapchat adverteren, Instagram adverteren en Facebook adverteren. Belangrijk hierbij is wel dat dit binnen 90 dagen gebeurt na de eerste klik op een advertentie. Alles daarna kan niet meer worden teruggeschoten aan de verschillende advertentieplatformen. Dit maakt het ideaal voor bedrijven met bijvoorbeeld een langere sales cycle, waarbij het pas na weken mogelijk is om in te schatten wat de kwaliteit van een lead of nieuwe klant is. Ook voor e-commerce klanten met veel retouren is het interessant om op deze manier de retouren terug te schieten. Daarnaast is het interessant voor bedrijven die potentiële klanten op afspraak ontvangen, waarbij de conversie offline plaatsvindt. Kortom, de toepassing van offline conversion import is groot en de technologie kan gebruikt worden binnen verschillende advertentieplatformen. Dit zorgt ervoor dat je over alle advertentieplatformen dezelfde advertentie strategie kan aanhouden, namelijk optimaliseren op daadwerkelijke omzet en waarde van leads.

Hoe implementeer je offline conversion import

Om offline conversion import werkend te krijgen heb je de volgende onderdelen nodig:

  • Het opslaan van het click id van advertentieplatformen gedurende een sessie
  • Het meesturen van dit click id bij het invullen van formulieren naar je CRM toe
  • Het terugkoppelen van de waarde van een lead naar de advertentieplatformen o.b.v. het click id

Ben je bezig met adverteren op Google? Dan is het ook mogelijk om gebruik te maken van enhanced conversions for leads. Op deze manier hoef je niet het click id op te slaan in je CRM, maar kan je gebruik maken van persoonlijke identifiers zoals een e-mailadres. Hoe je de implementatie ook wilt doen, vrijwel altijd is er development capaciteit nodig om het werkend te krijgen. Tools zoals Zapier kunnen dit gedeeltelijk weghalen. Vaak is het ook een custom implementatie, waardoor we in dit artikel niet 1 handleiding kunnen bieden die bij iedereen werkt. Onderstaand de documentatie van de verschillende advertentiekanalen:

Liever gebruik maken van onze expertise om dit te implementeren? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Onze tagging specialisten hebben veel ervaring met het implementeren van offline conversions binnen meerdere advertentiekanalen.

Wat zijn de voordelen van offline conversion import?

Offline conversion import is de enige manier om op de daadwerkelijke waarde van een aankoop of lead te kunnen sturen. Het is de ultieme manier om machine learning te voeden met echte waarde i.p.v. fictieve of geschatte waarden. Dit zorgt ervoor dat je perfect kan sturen op wat echt belangrijk is voor je bedrijf, namelijk kwalitatieve leads en daadwerkelijke omzet. Om deze reden adviseren wij onze klanten regelmatig om offline conversion import in te zetten binnen hun digital advertising campagnes.

Conclusie offline conversion import

Dit artikel heeft uitgelegd wat offline conversion import is, hoe je het kan implementeren en wat de voordelen zijn. Wil jij zelf ook aan de slag met offline conversion import maar heb je hulp nodig bij de implementatie of activatie? Neem dan vooral contact met ons op!

Bekijk ook andere interessante blogartikelen