Zoekmachine optimalisatie verzekeringvoorbedrijven

SEO Contentstrategie

Content is king, aldus een veelgehoord gezegde uit het SEO landschap. Daarom staat content centraal in onze zoekmachine optimalisatie aanpak. Vanuit onze SEO contentstrategie dienstverlening brengen we kansen in kaart voor bedrijven en komen we met concrete content briefings om de best mogelijke pagina’s te creëren. Dit doen we door gebruik te maken van innovatieve tooling en automatisering waar mogelijk. Met als het einddoel een groei in organisch bezoek en conversie.

Wat Is Een SEO Contentstrategie?

Een SEO contentstrategie vormt de basis voor groei vanuit het SEO kanaal. De strategie bepaald de richting die we inslaan om succesvol te kunnen ranken op diverse zoekwoorden in verschillende zoekmachines zoals Google, Bing, Yahoo, DuckDuckGo en Ecosia. Concreet bestaat het uit een uitgebreid zoekwoordenonderzoek en een effort en gain matrix waarbij we de prioriteit bepalen van welke content er nodig is. Dit vullen we aan met zeer uitgebreide content briefings om veel handvatten te geven bij het schrijven van nieuwe pagina’s. Zo helpen we niet alleen met de contentstrategie maar hebben we ook een grote rol bij de executie van het content project.

bedrijfsverlichting webpagina
Oils&Nuts website

Waarom Een SEO Contentstrategie?

Bij SEO is het helaas niet zo makkelijk dat je een zoekwoorden onderzoek doet, content schrijft en direct op positie 1 staat. Elke branche en elke website is anders, waardoor een goed doordachte contentstrategie van belang is. Bij kleine websites zien we dat veel effort steken in de meest competitieve zoekwoorden vaak niet loont. Terwijl grotere websites met meer autoriteit wel snel kunnen ranken op deze zoekwoorden. Ook zien we verschillen tussen branches in wat voor content goed scoort binnen zoekmachines. Al deze learnings combineren we in een degelijke contentstrategie die we gezamenlijk tot uitvoer brengen. Met als doel een duurzame groei in organisch website verkeer.

Onze SEO contentstrategie aanpak

Onze SEO contentstrategie aanpak bestaat uit de volgende stappen:

nummer 1

Zoekwoorden onderzoek: Het uitvoeren van een grootschalig zoekwoorden onderzoek waarbij we alle relevante zoekwoorden in kaart brengen.

nummer 2

Advies sitestructuur: Het omzetten van een lijst aan zoekwoorden in een uitgewerkte sitestructuur.

nummer 3

Effort & Gain: Het bepalen van de prioriteit van de content optimalisaties.

nummer 4

Content briefings: Het uitwerken van diverse content briefings waarbij we zeer gedetailleerd advies geven over hoe de pagina opgebouwd moet worden om zo goed mogelijk te ranken.

nummer 4

Structurele optimalisatie: Het structureel ondersteunen in het adviseren, schrijven, reviewen en evalueren van content optimalisaties.

Onze SEO contentstrategie zit standaard verwerkt in onze zoekmachine optimalisatie aanpak. Het is ook mogelijk om het als los traject af te nemen, waarbij we op basis van een zoekwoordenonderzoek een doorlopend adviestraject aangaan. Door onze ervaring met conversieoptimalisatie kijken we niet alleen naar hoe een pagina kan ranken, maar ook hoe dit zo goed mogelijk kan converteren. Wij geloven in deze winnende combinatie en bieden het daardoor standaard aan, zo onderscheiden we ons van andere online marketing bureaus.

SEO contentstrategie uitbesteden

Het uitwerken van een SEO contentstrategie is zeer tijdrovend en uitdagend. Kennis van zoekmachine optimalisatie, het concurrentielandschap en ranking factoren binnen bepaalde branches, zijn nodig om dit goed te kunnen uitvoeren. Maar wees gerust, bij PureDigital kan je de volledige SEO contentstrategie uitbesteden. Wij hebben de tools, ervaring en capaciteit om snel een zeer gedegen contentstrategie uit te werken en tot uitvoer te brengen. Benieuwd naar de voordelen van onze SEO contentstrategie aanpak? Download dan onze whitepaper of neem contact op!

Puredigital logo

Vragen over SEO Content Strategie?

Meer te weten komen over SEO? Download onze whitepaper of neem contact met ons op!

SEO Content Strategie Klanten

Wellicht Ook Interessant

SEO Gerelateerde Artikelen

Redirects, de complete handleiding

Redirects, de complete handleiding

Redirects, de complete handleiding Redirects zijn een belangrijk onderdeel van websitebeheer en zoekmachineoptimalisatie (SEO). Ze stellen website-eigenaren in staat om…
Marktonderzoek: Online Aankopen

Marktonderzoek: Online Aankopen

De ontwikkelingen van de online markt De afgelopen jaren hebben we een enorme verschuiving gezien in de manier waarop consumenten…
Google Marketing Live - De Toekomst Van Adverteren

Google Marketing Live - De Toekomst Van Adverteren

Google Marketing Live – De Toekomst Van Adverteren Tijdens het jaarlijkse event Google Marketing Live houdt Google hun partners op…
ChatGPT en SEO: zo kan jij het inzetten

ChatGPT en SEO: zo kan jij het inzetten

ChatGPT en SEO: zo kan jij het inzetten Je wordt overspoeld met berichten over de AI-tool ChatGPT. Van bedreiging voor…