digital advertising pure digital

Google Grants

Voor goede doelen beheren en optimaliseren we Google Grants, om zo het maximale te behalen uit het beschikbare budget van $10.000 per maand. Voor een grote impact op donatie en lead doelstellingen combineren we dit met een betaald Google Ads account.

Wat Is Google Grants?

Google Grants is een speciaal programma van Google voor non-profit organisaties zonder winst oogmerk. Om in Nederland in aanmerking te komen voor Google Grants moet een organisatie in het bezit zijn van een ANBI of SBBI status. Na goedkeurig stelt Google een advertentiebudget beschikbaar van $10.000 per maand. Dit advertentiebudget kan alleen worden ingezet op het zoeknetwerk van Google. Commerciële adverteerders krijgen echter altijd voorrang op advertentie posities en daarnaast moet het Google Grants account voldoen aan diverse kwaliteitseisen. Benieuwd of jouw organisatie in aanmerking komt voor Google Grants? Neem dan gerust contact met ons op.

Google grants greenpeace
google ads logo

Waarom Google Grants?

Door de voorwaarden van Google Grants is het lastig om zichtbaarheid en verkeer te realiseren op competitieve zoekwoorden zoals “donatie goed doel” of “doneren”. Wil je echt impact maken op donatie of leadgeneratie doelstellingen? Dan is ons advies om een betaald Google Ads account er naast te zetten. Wij adviseren non-profit organisaties om Google Grants vooral in te zetten op informatie zoekwoorden gerelateerd aan de missie van de organisatie. Op deze manier is het mogelijk om veel relevant verkeer te realiseren naar diverse pagina’s op de website. Met een goede remarketing strategie kan dit verkeer vervolgens worden opgevolgd vanuit het betaalde Google Ads account.

Onze Google Grants Aanpak

Onze Google Grants aanpak bestaat uit de volgende stappen:

nummer 1

Aanvraag Google Grants (indien nodig): Het doorlopen van het aanvraag proces voor Google Grants.

nummer 2

Bepalen doelstelling: Het bepalen van de doelstelling en of we Google Grants gaan combineren met een betaald Google Ads account.

nummer 3

Campagne opzet: Het doen van een zoekwoordenonderzoek en het opzetten van de campagnes.

nummer 4

Automatische regels policy: Het toevoegen van automatische regels om aan e voorwaarden van Google Grants te blijven voldoen.

nummer 5

Optimalisatie: Het optimaliseren van de campagnes.

nummer 6

Evaluatie: Het evalueren van de resultaten, waarbij we bijsturen op basis van de doelstelling.

Naast het realiseren van kwalitatief verkeer naar je website wordt onze Google Grants aanpak standaard aangevuld met advies over landingspagina’s. Zo sturen we niet alleen kwalitatief verkeer naar je website, maar zorgen we er ook voor dat dit verkeer gaat converteren.

Google Grants uitbesteden

Het voordeel van Google Grants is dat je het vrij eenvoudig kan uitbesteden aan PureDigital. Van de aanvraag, de opzet tot en met de optimalisatie van een Google Grants account. Uiteraard betrekken we, waar gewenst, de klant bij het hele proces om gezamenlijk het maximale resultaat te behalen. Benieuwd naar de voordelen van onze Google Grants aanpak? Download onze whitepaper of neem contact op!

Puredigital logo

Vragen Over Google Grants?

Meer te weten komen over Google Grants? Download onze whitepaper of neem contact met ons op!

Google Grants Klanten

Greenpeace logo
LongKanker Nederland logo

Wellicht Ook Interessant