Pinterest Adverteren

Met Pinterest adverteren bereik je consumenten die aan het plannen zijn voor toekomstige gebeurtenis. Dit kan bijvoorbeeld een vakantie zijn, herinrichting van een huis, tuinrenovatie of een outfit voor een bruiloft. Onze Pinterest Adverteren aanpak zorgt voor een hoge relevantie door uitstekende doelgroeptargeting, met als resultaat maximale impact op jouw doelstelling.

Wat Is Pinterest Adverteren?

Met Pinterest advertenties kan je zichtbaarheid kopen binnen het platform. Hiermee ben je gegarandeerd van zichtbaarheid op het moment dat je doelgroep aan het plannen is. Op Pinterest kan je bestaande pins promoten of nieuwe pins maken als advertentie. Daarnaast is het mogelijk om met zowel afbeeldingen als video’s te adverteren. Dit maakt Pinterest adverteren zeer interessant om je doelgroep te bereiken door de hele customer journey.
pinterest stuntbed
pinterest logo

Waarom Pinterest Adverteren?

Doordat Pinterest een kruising is van een zoekmachine en social media platformen, krijg je zowel de voordelen van push als pull kanalen. Daarnaast is het platform uniek als je kijkt naar hoe het gebruikt wordt. Pinterest gebruikers zijn echte planners, als je in dit stadium van de klantreis al wordt ontdekt als bedrijf dan is de kans heel groot dat je wordt meegenomen in de uiteindelijke consideration set. Dit is een uniek aspect van Pinterest die je niet terugvindt op andere platformen. Deze combinatie van voordelen maakt Pinterest adverteren zeer interessant. Vooral voor bedrijven die actief zijn in travel, retail en e-commerce.

Onze Pinterest Adverteren Aanpak

Onze Pinterest adverteren aanpak bestaat uit de volgende stappen:

nummer 1
Bepalen doelstelling: Het bepalen van de doelstelling en de juiste campagnevorm(en).
nummer 2

Meetbaarheid website: Het doormeten van de belangrijkste conversiepunten op de website.

nummer 3

Doelgroepstrategie: Het selecteren van de juiste doelgroepen voor maximale relevantie.

nummer 4

Campagne opzet: het opzetten van de campagnes waarbij we met een top-down of bottom-up campagne structuur werken afhankelijk van de doelstelling van de klant.

nummer 5

Optimalisatie via validatie: Het optimaliseren van campagnes.

nummer 6

Evaluatie: Het evalueren van de resultaten, waarbij we bijsturen op basis van de doelstelling.

Naast het realiseren van kwalitatief verkeer naar je website wordt onze Pinterest adverteren aanpak standaard aangevuld met advies over landingspagina’s. Zo sturen we niet alleen kwalitatief verkeer naar je website, maar zorgen we er ook voor dat dit verkeer gaat converteren.

Pinterest Adverteren Uitbesteden

De consultants van PureDigital hebben ruime ervaring met Pinterest adverteren. We hebben dit gedaan voor travel, retail en e-commerce klanten. Benieuwd naar de voordelen van onze Pinterest adverteren aanpak? Download onze whitepaper of neem contact op!

Puredigital logo

Vragen Over Pinterest Adverteren?

Meer te weten komen over Pinterest adverteren? Vraag een training aan of neem contact met ons op!

Pinterest Adverteren Klanten

redstone logo
Onlinekunstgrasshop logo
Stuntbed logo