Conversie Optimalisatie (CRO)
Onze conversie optimalisatie aanpak kenmerkt zicht door goed onderbouwde hypotheses die gevalideerd worden aan de hand van A/B testen. Om zo niet alleen impact te maken op het conversieratio en de gemiddelde orderwaarde, maar ook meer inzicht te krijgen in de doelgroep.
Wat is Conversie Optimalisatie (CRO)?
Conversie optimalisatie gaat over het verbeteren van je website door het beter begrijpen van je doelgroep, klanten en website bezoekers. Dit wordt gedaan aan de hand van kwalitatief en kwantitatief onderzoek, om vervolgens hypotheses op te stellen om de website te verbeteren. Hoe beter je de doelgroep begrijpt hoe beter je hier jouw website op kan aansluiten. Conversie optimalisatie ondersteunt in dit hele proces.
Waarom Conversie Optimalisatie?
Een gestructureerd conversie optimalisatie proces zal een positieve impact maken op je marketing en bedrijfsdoelstellingen. Het zorgt ervoor dat je traffic kanalen beter renderen en de Net Promotor Score (NPS) verbeterd. Daarnaast leert het je meer over je doelgroep, deze learnings kan je meenemen naar traffic kanalen om betere resultaten te behalen. Kortom, conversie optimalisatie is een onmisbare discipline binnen online marketing. Benieuwd naar onze conversie optimalisatie aanpak? Download dan de whitepaper!
Biometrisch Usability Lab
Kwalitatief onderzoek is cruciaal om je doelgroep beter te begrijpen. Een van de vele voordelen van werken met PureDigital is dat wij een in-house biometrisch usability lab ter beschikking hebben. Aan de hand van onze Tobii Pro eyetracker en Galvanic Skin Response Shimmer behalen wij veel meer inzichten dan traditionele user tests. Deze inzichten gebruiken we niet alleen om de gebruikerservaring van je website te verbeteren, maar ook om traffic kanalen beter te laten renderen.
Conversie Optimalisatie Aanpak
De conversie optimalisatie aanpak van PureDigital bestaat uit de volgende stappen:
Onderzoeksfase: Het analyseren en identificeren van belangrijke knelpunten op de website. Aan de hand van kwantitatief en kwalitatief onderzoek.
Hypotheses & roadmap: Het uitwerken van onderbouwde hypotheses en het opzetten van een test roadmap, gebaseerd op het PIE framework.
Valideren: Het valideren van de hypotheses aan de hand van A/B testen. Bij te weinig traffic valideren we aan de hand van een tijd over tijd analyse, waar nodig aangevuld met een user test.
Analyse & rapportage: Het analyseren van de A/B test en het rapporteren van het resultaat en de learnings.
Conversie optimalisatie is geen eenmalig traject, maar een continue proces waarbij bovenstaande stappen zich herhalen. Tijdens de werkzaamheden die wij doen zal de focus altijd liggen op data onderbouwing en validatie van hypotheses. Waarbij het succesratio van A/B testen gemiddeld genomen op 33% ligt.
Conversie Specialist
Onze conversie specialisten hebben jarenlange ervaring in conversie optimalisatie. Wij weten hoe we onderzoek moeten doen, hypotheses moeten stellen en hoe een duurzaam conversie optimalisatie proces opgezet kan worden. Dit maakt PureDigital het conversie optimalisatie bureau dat jouw bedrijf verder helpt met groei en het begrijpen van de doelgroep. Direct onze toegevoegde waarde ervaren? Vraag dan vrijblijvend een conversie optimalisatie scan aan!
Vragen Over Conversie Optimalisatie?
Meer te weten komen over Conversie Optimalisatie? Download dan onze whitepaper of neem contact met ons op!