Google Shopping Adverteren
Google Shopping is het advertentiekanaal voor webshops die rendabel willen adverteren. Binnen onze aanpak optimaliseren we de productfeed, segmenteren we producten o.b.v. marge categorieën en optimaliseren om het best mogelijke resultaat te behalen.
Wat Is Google Shopping Adverteren?
Google Shopping adverteren gaat over de betaalde productadvertenties binnen Google Shopping. Dit zijn de vermeldingen waar een productafbeelding, prijs en titel zichtbaar zijn. Om te kunnen adverteren op Google Shopping is een productfeed nodig die wordt ingeladen in het Google Merchant Center. Dit maakt het mogelijk om te adverteren binnen Google Shopping.
Waarom Google Shopping adverteren?
Onze Google Shopping Adverteren Aanpak
Onze Google Shopping adverteren aanpak bestaat uit de volgende stappen:
Bepaling doelstelling: Het bepalen van de doelstelling en de juiste campagnevorm(en).
Meetbaarheid website: Het doormeten van de belangrijkste conversiepunten op de website.
Feedoptimalisatie: Het optimaliseren van de productfeed, waar mogelijk via tooling zoals Channable
Inrichting Google Merchant Center: Het volledig inrichten van het Google Merchant Center.
Opzet campagnes: De opzet van de Google Shopping campagnes.
Optimalisatie: Het optimaliseren van campagnes.
Evaluatie: Het evalueren van de resultaten, waarbij we bijsturen op basis van de doelstelling.
Google Shopping Adverteren Uitbesteden
Vragen Over Google Shopping Adverteren?
Meer te weten komen over google shopping adverteren? Download onze whitepaper of neem contact met ons op!