google shopping antilope outdoor

Performance Max

Onze Performance Max aanpak is gefocust op jouw doelstellingen en de input die we vervolgens geven aan deze campagnevorm. Op basis van de doelstellingen kiezen we de juiste structuur qua campagnes en asset groepen, vervolgens zorgen we voor de best mogelijke assets. Op deze manier helpen we bedrijven met succesvol adverteren via Performance Max.

Wat Is Performance Max?

Performance Max is een relatief nieuwe campagnevorm waaruit volgens Google het maximale resultaat behaald kan worden. Dit wordt gerealiseerd doordat deze campagnevorm adverteert op alle mogelijke plaatsingen binnen de kanalen die Google aanbiedt. Advertenties zijn zichtbaar op search, video, shopping, discovery en Google Maps. PureDigital was een van de eerste bedrijven die Performance Max uitvoerig had getest voor leadgeneratie en voor e-commerce. Dit maakt ons de geschikte partner om succesvol te adverteren met een Performance Max campagne.

Performance max campagne stuntbed
google ads logo

Waarom Performance Max?

Performance Max is de campagnevorm voor bedrijven die over alle platformen heen het best mogelijk resultaat willen hebben. Zonder dat ze inzicht nodig hebben in wat er zo goed presteert en waarom. Dit is het grote nadeel van de huidige Performance Max campagnes, de controle is weg en het inzicht is beperkt. Het combineren van Performance Max met losse zoekmachine adverteren, display adverteren, video adverteren en shopping adverteren campagnes is daardoor vaak wenselijk. Vooral voor bedrijven met veel conversie data (meer dan 30 per maand), werkt Performance Max erg goed. Voor bedrijven met weinig data, bijvoorbeeld binnen de B2B branche, zien we tot op heden mindere resultaten. Dit komt doordat de machine learning van Google Ads voldoende data nodig heeft om accuraat voorspelling te kunnen doen. Benieuwd naar of een Performance Max campagne interessant voor jouw bedrijf is? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze specialisten.

Onze Performance Max Aanpak

Onze Performance Max adverteren aanpak bestaat uit de volgende stappen:

nummer 1

Bepalen doelstelling: Het bepalen van de doelstelling en de juiste campagne en asset structuur.

nummer 2

Meetbaarheid website: Het doormeten van de belangrijkste conversiepunten op de website.

nummer 3

Feedoptimalisatie (voor e-commerce): Het optimaliseren van de productfeed, waar mogelijk via tooling zoals Channable.

nummer 4

Inrichting Google Merchant Center (voor e-commerce): Het volledig inrichten van het Google Merchant Center.

nummer 5

Opzet campagnes & asset groups: De opzet van de campagnes en de bijbehorende assets groups.

nummer 6

Optimalisatie: Het optimaliseren van campagnes.

nummer 7
Evaluatie: Het evalueren van de resultaten, waarbij we bijsturen op basis van de doelstelling.

Naast het realiseren van kwalitatief verkeer naar je website wordt onze Performance Max aanpak standaard aangevuld met advies over landingspagina’s. Zo sturen we niet alleen kwalitatief verkeer naar je website, maar zorgen we er ook voor dat dit verkeer gaat converteren.

Performance Max uitbesteden

Het voordeel van Performance Max is dat je het vrij eenvoudig kan uitbesteden aan PureDigital. We kunnen alles uit handen nemen, van het maken van de assets (video, afbeelding en tekst) tot het beheren van de campagnes. Uiteraard betrekken we, waar gewenst, de klant bij het hele proces om gezamenlijk het maximale resultaat te behalen. Benieuwd naar de voordelen van onze Performance Max aanpak? Download onze whitepaper of neem contact op!
Puredigital logo

Vragen Over Performance Max?

Meer te weten komen over Performance Max? Download onze whitepaper of neem contact met ons op!

Performance Max Klanten

Antilopeoutdoor logo
Stuntbed logo
Frites atelier logo
Onlinekunstgrasshop logo
de koffie sensatie
OrderChamp
bedrijfsverlichting logo
onlinemonkeys logo

Wellicht Ook Interessant