Performance Max
Wat Is Performance Max?
Performance Max is een relatief nieuwe campagnevorm waaruit volgens Google het maximale resultaat behaald kan worden. Dit wordt gerealiseerd doordat deze campagnevorm adverteert op alle mogelijke plaatsingen binnen de kanalen die Google aanbiedt. Advertenties zijn zichtbaar op search, video, shopping, discovery en Google Maps. PureDigital was een van de eerste bedrijven die Performance Max uitvoerig had getest voor leadgeneratie en voor e-commerce. Dit maakt ons de geschikte partner om succesvol te adverteren met een Performance Max campagne.
Waarom Performance Max?
Performance Max is de campagnevorm voor bedrijven die over alle platformen heen het best mogelijk resultaat willen hebben. Zonder dat ze inzicht nodig hebben in wat er zo goed presteert en waarom. Dit is het grote nadeel van de huidige Performance Max campagnes, de controle is weg en het inzicht is beperkt. Het combineren van Performance Max met losse zoekmachine adverteren, display adverteren, video adverteren en shopping adverteren campagnes is daardoor vaak wenselijk. Vooral voor bedrijven met veel conversie data (meer dan 30 per maand), werkt Performance Max erg goed. Voor bedrijven met weinig data, bijvoorbeeld binnen de B2B branche, zien we tot op heden mindere resultaten. Dit komt doordat de machine learning van Google Ads voldoende data nodig heeft om accuraat voorspelling te kunnen doen. Benieuwd naar of een Performance Max campagne interessant voor jouw bedrijf is? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze specialisten.
Onze Performance Max Aanpak
Onze Performance Max adverteren aanpak bestaat uit de volgende stappen:
Bepalen doelstelling: Het bepalen van de doelstelling en de juiste campagne en asset structuur.
Meetbaarheid website: Het doormeten van de belangrijkste conversiepunten op de website.
Feedoptimalisatie (voor e-commerce): Het optimaliseren van de productfeed, waar mogelijk via tooling zoals Channable.
Inrichting Google Merchant Center (voor e-commerce): Het volledig inrichten van het Google Merchant Center.
Opzet campagnes & asset groups: De opzet van de campagnes en de bijbehorende assets groups.
Optimalisatie: Het optimaliseren van campagnes.
Naast het realiseren van kwalitatief verkeer naar je website wordt onze Performance Max aanpak standaard aangevuld met advies over landingspagina’s. Zo sturen we niet alleen kwalitatief verkeer naar je website, maar zorgen we er ook voor dat dit verkeer gaat converteren.
Performance Max uitbesteden
Vragen Over Performance Max?
Meer te weten komen over Performance Max? Download onze whitepaper of neem contact met ons op!