Tagmanager PureDigital

Tagging

Bij PureDigital is tagging, net zoals Web analyse een dienstverlening welke centraal staat binnen onze aanpak. Tagging zorgt ervoor dat tags (nodig voor tooling implementatie), triggers en variabele centraal opgeslagen worden zodat alles vanuit 1 omgeving beheert kan worden.

Wat is Tagging?

Tagging is een manier om zelf gemakkelijk en snel tags online te zetten op de website.

Maar waarom tags live zetten?
Tags bieden de mogelijkheid om bijvoorbeeld tooling te installeren en conversiedoelen vast te stellen. Maar het biedt tegenwoordig ook de mogelijkheid om een cookiebanner te implementeren.

Doormiddel van een tag manager kun je dit centraal in 1 omgeving beheren en activeren.

Tagmanager PureDigital
google tag manager logo

Waarom Tagging?

Het instellen van Google Tag Manager is cruciaal om elementen op de website meetbaar te maken voor diverse platformen zoals Google en Facebook. Het instellen van Google Tag Manager begint bij het plaatsen van de container code op alle pagina’s van de website. Als dit geplaatst is dan kunnen er vanuit Tag Manager tags worden toegevoegd voor bijvoorbeeld Google Analytics en Facebook. Daarnaast is het mogelijk om diverse elementen door te meten via Google Tag Manager. Denk hierbij aan het meten van e-commerce data en click data op de website. De Google Tag Manager specialisten van PureDigital staan voor je klaar om het account correct in te stellen.

Tagging Aanpak

De Tagging specialisten van PureDigital hebben jarenlange ervaring met het implementeren van Google Tagmanager en het instellen hiervan. Voor iedere website is dit een belangrijke element. Het is namelijk de basis om data op te halen vanuit de website en daarbij doelen te kunnen stellen. Kies jij ook voor onze Tagging dienst? Neem dan gerust contact op met een van onze Tagging specialisten!

De Tagging aanpak van PureDigital bestaat uit de volgende stappen:

nummer 1

Initialisatie: het analyseren van de huidig ingestelde containers. Daarbij kijken we naar de tags, triggers en variabele. Ook kunnen wij op aanvraag de Cookie banner instellingen hierin meenemen.

nummer 2

Inventariseren: Bepalen welke tags/tooling/triggers en overige elementen missen.

nummer 3

Implementeren: De missende elementen implementeren in de tagmanger.

nummer 4

Debuggen: Controleren of alle instellingen werken.

Tagging Uitbesteden

PureDigital is het bureau dat altijd start met de basis Tagging en Web Analyse. Zonder beide diensten kunnen wij niet aantoonbaar resultaat boeken. Daarom zullen wij voor de start van een project altijd als eerste het tagging gedeelte oppakken. Dit zorgt ervoor dat we eerder kunnen starten met het inzetten van performance kanalen. Waar mogelijk automatiseren wij werkzaamheden om jou uiteindelijk tegen de laagst mogelijke investering de best mogelijke online marketing advies te geven.

Puredigital logo

Vragen over tagging?

Meer te weten komen over Tagging? Neem dan vooral contact met ons op!

Tagging Klanten

Antilopeoutdoor logo
LongKanker Nederland logo
lezynestore logo
Foryougifts logo
Onlinekunstgrasshop logo
ternair logo
injectablesbooking logo

Wellicht Ook Interessant