Skip to content

De meerwaarde van image extensies in Google Ads

Eind mei kondigde Google op Google Marketing Live aan dat image extensies wereldwijd zijn uitgerold. Een grote kans voor adverteerders om een visueel aspect toe te voegen aan de standaard tekstadvertenties. In dit artikel behandelen we wat image extensies zijn, wat de eerste resultaten laten zien en hoe ze het beste toegevoegd kunnen worden.

Wat zijn image extensies in Google Ads?

Voorbeeld Image Extensie .   Een extensie binnen Google Ads maakt het mogelijk om aanvullende informatie toe te voegen aan tekstadvertenties. Denk aan het toevoegen van USP’s via highlight extensies, of het toevoegen van een telefoonnummer via een call extensie. Het unieke aan een image extensie is dat het voor het eerst mogelijk is om een visueel element toe te voegen aan een tekstadvertentie. Vanuit wetenschappelijk onderzoek is het bekend dat mensen afbeeldingen 60.000 keer sneller kunnen verwerken dan tekst. Hiermee lijken image extensies een zeer interessante toevoeging binnen Google Ads campagnes. Maar wat laten de eerste resultaten zien? Je leest het in het vervolg van dit blogartikel.

De eerste resultaten

Resultaten Image Extensies Bij 5 van de klanten van PureDigital hebben we image extensies toegevoegd. Het doel van extensies is om de advertentierelevantie te verhogen waarbij de CTR de belangrijkste metric is om dit te beoordelen. Bij extensies is het inzichtelijk wat de CTR van een advertentie was op het moment dat een extensie zichtbaar is geweest. De resultaten bij 5 klanten laten het volgende zien:
  • De image extensie heeft de hoogste CTR van alle extensies.
  • Gemiddeld genomen was de CTR bij het tonen van een image extensie 79% hoger dan de CTR van de voorheen best presterende extensie (sitelink of highlight extensie).
Kortom, een image extensie heeft een duidelijk versterkend effect voor de CTR van advertenties. Gebaseerd op de resultaten bij klanten van PureDigital valt het aan te bevelen om zo snel mogelijk image extensies te testen.

Advies toevoegen image extensies

Voor het maximale resultaat met image extensies is het advies als volgt:
  • Voldoe aan de richtlijnen van Google.
  • Combineer square afbeeldingen met landscape afbeeldingen.
  • Gebruik afbeeldingen per categorie of dienst.
  • Voeg de image extensies toe op advertentiegroep niveau.
  • Combineer image extensies met dynamic image extensies.
Bovenstaande opzet is ook gebruikt bij alle klanten van PureDigital. Met als eindresultaat een 79% hogere CTR dan de best scorende extensie. Ook een hogere relevantie van advertenties en daardoor meer resultaat? Begin dan snel met het toevoegen van Image extensies!

Bekijk ook andere interessante blogartikelen