Case bedrijfsverlichting.nl

bedrijfsverlichting.nl & PureDigital

Sinds oktober 2020 is PureDigital betrokken bij het SEO optimalisatie traject van de website bedrijfsverlichting.nl. Na het migratie traject was het primaire doel om de SEO resultaten te gaan verbeteren, wat moest resulteren in meer relevant verkeer. Een op het oog lastige uitdaging, aangezien de website vooral focust op b2b verkoop van verlichting. Waarom dit een uitdaging is, in de Sell fase verschillen de zoekintenties van bedrijven niet of nauwelijks met die van consumenten. Maar natuurlijk een mooie uitdaging die wij graag aangingen. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in 56% meer impressies, 34% meer sessies en dat terwijl de zoekvolumes in de markt gelijk zijn gebleven met 0,24%. Benieuwd hoe we dit hebben gedaan? Lees dan het vervolg van deze case.

Over bedrijfsverlichting.nl

Ooit zijn wij gestart als webshop met verlichting, tegenwoordig zijn wij een lichtadviesbureau met een online shop. Als leverancier van energiezuinige LED verlichting veranderen wij ruimtes en ervaringen met licht.

bedrijfsverlichting.nl is door de combinatie van A-kwaliteit producten met professioneel en persoonlijk advies op dit moment één van de snelstgroeiende verlichtingsleveranciers van Nederland. Waarbij zij zich focussen op 2 doelgroepen:

  1. Eindgebruiker
  2. Tussenpersoon

De SEO Aanpak

De website beschikte over veel producten en content waarbij de potentie hoog was maar de performance nog niet optimaal was. Na de eerste gesprekken hebben wij geadviseerd om te starten met een bepaalde focus. Door de omvang van de website is het lastig om in 1 keer de gehele website te optimaliseren. De focus ging vooral uit naar de toepassing & merk pagina’s waarna de categorieen en pdp’s volgden:

nummer 1

Template optimalisatie: Veel pagina’s waren al aangemaakt maar waren SEO-/UX-wise niet ideaal ingericht. We zijn daarom gezamenlijk gaan kijken hoe we templates verder konden ontwikkelen. Dit zorgde voor een goed fundament om de pagina’s te laten opleven.

nummer 2

Content kwaliteit: De website was vooral geoptimaliseerd voor conversie maar miste belangrijke content, waardoor hoge posities uitbleven.

nummer 3

Topic autoriteit: Denk hierbij aan zowel content als linkstructuur (intern/extern) maar ook URL structuur. De gelaagdheid was erg vlak en er miste kansrijke sub categorieën.

Dit vormde de kern van de SEO optimalisatie. Het vervolg van deze case gaat in op de resultaten.

Stijging In Posities:

Wat we zagen na de optimalisaties was een significante stijging in posities wat resulteerde in verhoogde performance op de focus thema’s.

Na het succes van de thema’s: merken en toepassingen zijn we zoals eerder getoond verder gegaan met de categorie bomen verder uitwerken zoals spanningsrail verlichting en led panelen. Hierin zien we ook al positieve resultaten terug. 

Ook voor onze case voor bedrijfsverlichting hebben we ter verificatie een seasonality check uitgevoerd. Zodat we zeker zijn dat de stijging niet alleen te maken heeft met een seizoenstrend. Uit de analyse blijkt dat er geen verschil in de zoek trend was tussen de maanden januari t/m oktober 2021 vs. 2022. De totale zoekvolume was in 2021 was: 12.509.680 waarbij de totale zoekvolume in 2022: 12.540.200 is, oftewel een stijging van 0,24%.

Stijging In Verkeer:​

De aanpak van PureDigital en de nauwe samenwerking met bedrijfsverlichting.nl heeft voor een aanzienlijke stijging in het aantal organische sessies gezorgd. Zo zien we een stijging in sessies van +34% (januari 2021 t/m oktober 2021 vs januari 2022 t/m oktober 2022). Daarnaast zijn de impressies gestegen met +56% (januari 2021 t/m oktober 2021 vs januari 2022 t/m oktober 2022).

 

De Toekomst

Na de mooie resultaten is de uitdaging nu om de website verder te laten doorgroeien. Hier zullen een aantal afhankelijkheden aan gekoppeld zijn. Zoals technische doorontwikkeling van de website en het verder aanvullen van content. De volgende activiteiten staan op de planning:

  • Nieuwe content kansen;
  • Template doorontwikkelen;
  • SEO innovaties toepassen.

Ook Zulke Mooie Resultaten Boeken?

Neem gerust contact met ons op of vraag een offerte aan.