085 060 05 54 info@puredigital.nl

Case
Injectablesbooking.nl

Case Injectablesbooking.nl

Sinds maart 2022 is PureDigital betrokken bij het SEO optimalisatie traject van de Injectablesbooking.nl website. Het primaire doel van de samenwerking was de SEO rankings op de korte termijn te laten stijgen, wat moest resultaten in meer relevant verkeer en boekingen. Een op het oog lastige uitdaging, aangezien SEO optimalisatie zich vaak pas op de lange termijn terugbetaald. Deze uitdagingen gingen we echter graag aan. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in 46% meer impressies, 40% meer sessies en dat terwijl de zoekvolumes in de markt met -12% zijn gedaald. Benieuwd hoe we dit hebben gedaan? Lees dan het vervolg van deze case.

Injectablesbooking.nl logo

Over Injectablesbooking.nl

Injectablesbooking.nl is een nieuw en innovatief platform waarbij aanbod van en vraag naar cosmetische behandelingen wordt samengebracht. De unieke propositie die injectablesbooking.nl hiermee inneemt is als volgt:

  1. Informatieve begeleiding van cosmetische behandelingen voor de consument
  2. Direct de mogelijkheid om te zoeken, vergelijken en boeken.

Alle gecertificeerde artsen en klinieken kunnen zich gratis aanmelden waardoor er een eerlijke vergelijking ontstaat.

De SEO aanpak

De website beschikte over veel content waarbij de potentie hoog was maar de performance uitbleef. Na de eerste gesprekken hebben wij geadviseerd om te starten met een focus topic (traangoot fillers) waarbij we het volgende gingen optimaliseren:

  1. Content kwaliteit: content aanvullen, met de focus op expertise, autoriteit en betrouwbaarheid. Waarbij de Search Quality Guidelines gebruikt werden om de content te beoordelen. Voor de cosmetische zoekmarkt zijn dit belangrijke factoren waar extra opgelet wordt door zoekmachines.
  2. Topic autoriteit: Denk hierbij aan zowel content als linkstructuur (intern/extern) maar ook URL structuur. De gelaagdheid was erg vlak en er waren geen mogelijkheden zoals breadcrumbs om dit op te lossen.
  3. Linkstructuur: Veel pagina’s ontvingen (te) weinig interne links waardoor de relevantie niet erkent werd. Hier hebben we grondig naar gekeken en dit uiteindelijk verbeterd.

Dit vormde de kern van de SEO optimalisatie. Het vervolg van deze case gaat in op de resultaten.

De Stijging in posities:

Wat we zagen na de optimalisaties was een significante stijging in posities wat resulteerde in verhoogde performance op het topic traangoot filler.

Traangoot filler kosten posities

Periode: 01-03-22 t/m 30-06-22

Keyword: Traangoot filler kosten

Pagina‘s: https://injectablesbooking.nl/traangoot-filler-kosten, https://injectablesbooking.nl/traangoot-filler/kosten

Traangoot filler positie

Periode: 01-03-22 t/m 30-06-22

Keyword: Traangoot filler

Pagina: https://injectablesbooking.nl/traangoot-filler 

Na het succes van de test topic zijn we dit verder gaan doortrekken over de gehele website. Met als resultaat dat de verschillende thema’s (behandelingen, artsen en klinieken) diverse positie stijgingen zagen.

Om te verifiëren dat we hier niet te maken hebben met seasonality hebben we naast de resultaten een zoektrend rapport gelegd, waaruit blijkt dat de zoekvolumes in de maanden maart t/m juni lager liggen dan daarvoor. We zien een daling van zoekopdrachten van -12% als we de periodes november 2021 t/m februari 2022 vs maart 2022 t/m juni 2022 vergelijken.

Stijging in verkeer:

De aanpak van PureDigital en de nauwe samenwerking met Injectablesbooking.nl heeft voor een aanzienlijke stijging in het aantal organische sessies gezorgd. Zo zien we een stijging in sessies van +40%. Ook het aantal keywords dat binnen Nederland in de top 10 stond is toegenomen van 679 (28 februari 2022) naar 1035 (19 juli 2022).

SEO performance

%

Zoekvolume

%

Impressies

%

Traffic

Top 10 posities

Vergelijking: november 2021 t/m februari 2022 vs. maart 2022 t/m juni 2022

De toekomst

Na de mooie resultaten is de uitdaging nu om de website verder te laten doorgroeien. Hier zullen een aantal afhankelijkheden aan gekoppeld zijn. Zoals technische doorontwikkeling van de website en het verder aanvullen van content. De volgende activiteiten staan op de planning:

  • Nieuwe content kansen (a.d.h.v. zoekgedrag en SEA data)
  • Template verder ontwikkelen
  • Interne linkstructuur verder optimaliseren

    OOK GROEIEN VIA ONLINE MARKETING?
    Neem vrijblijvend contact met ons op!

    PureDigitalLogoWhite

    PureDigital

    085 060 05 54
    info@puredigital.nl

    Schipholweg 103
    2316 XC Leiden

    Rijnzichtweg 125
    2342 AZ Oegstgeest

    Chopinsingel 46
    2402 EL Alphen a/d Rijn